Известие

Collapse
No announcement yet.

Почистване на фарове

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Dodo 155 ,400,800 и 1200 не са ли едри за стъклото?
    Става дума за стъкло а не за пластмаса.
    sigpicnicola 59 каза:....трее да помислиш по въпроса за засилването,понеже в момента можеш да спреш,и хеопсовата пирамида,ма не си в състояние да засилиш и кучешка колиба.

    Comment


    • #17
      Колега с този амоняк рефлектора около "гъбата на крушката ли почисти" !?? Ако да как процедира?!
      И аз си мисля март като боядисвам бронята да ги сваля и да ги правя...сега е мн студено!
      sigpic
      Gulfstream G650 with Italian design...

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от Linkestis Покажи съобщение
        Dodo 155 ,400,800 и 1200 не са ли едри за стъклото?
        Става дума за стъкло а не за пластмаса.
        С какви фарове си та са със стъкло? А и стъкло и шкурка са несъвместими
        Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
        156 1.8TS 16V (01.2001)
        147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
        0879369082

        Comment


        • #19
          Първоначално публикувано от Linkestis Покажи съобщение
          Dodo 155 ,400,800 и 1200 не са ли едри за стъклото?
          Става дума за стъкло а не за пластмаса.
          Егинственото стъкло във фара е на крушките. Другото си е пластмаса
          Алфа 156 1,8ТС 1998г

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от Linkestis Покажи съобщение
            Dodo 155 ,400,800 и 1200 не са ли едри за стъклото?
            Става дума за стъкло а не за пластмаса.
            Не мисля, че на 156 "стъклото" на фара е от стъкло ... 100% пластмаса си е.
            Не е едро, трябва да се отнемат малките язви от камъчета, както и драскотините. Директно с 1500 или 2000 само ще се замажат.
            sigpic

            Comment


            • #21
              Първоначално публикувано от Dodo 155 Покажи съобщение
              Не мисля, че на 156 "стъклото" на фара е от стъкло ... 100% пластмаса си е.
              Не е едро, трябва да се отнемат малките язви от камъчета, както и драскотините. Директно с 1500 или 2000 само ще се замажат.
              А и на мен ми се струва някаква люспста пластмаса или това е само покритие на оластмасата?
              Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
              156 1.8TS 16V (01.2001)
              147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
              0879369082

              Comment


              • #22
                Това което се люпи е предпазното покритие. Затва след полиране е хубаво да се лакират, понеже без UV защита много бързо пак ще пожълтеят.
                166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti
                ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer

                Comment


                • #23
                  Да ъпна темата с друго въпросче: някъде бях чел (или пък някой ми е разказвал) за чистене на стъклото на фара отвътре без да се разглобява - с вода и сода за хляб вътре или фин пясък да се напълни фара и да се клати със стъклото надолу, след което да се мие зверски докато изчезнат песъчинките... Това възможно ли е да стане или може да се прецака нещо..?

                  Comment


                  • #24
                    Каквото и да направиш от рода, рефлектора ще стане на капки... според мен тази процедура е невъзможна... не и за да стане както трябва.
                    Две черни перли...

                    Alfa Romeo 156 1.6 Twin Spark '99 | Renault 19 1.4 Energy '93

                    Comment


                    • #25
                      Поликарбонатите са група термопластични полимери. В тях остатъците от мономерите се съединяват с въглеродни групи (-O-CO-O-) в дълга молекулна верига. Намират широко приложение, едно от които е за оптични стъкла.

                      Поликарбонатът има висока устойчивост на удар. Устойчив е на външни влияния. Материалът не се изменя от атмосферните въздействия, тъй като има специален UV-защитен слой. Не изменя механичните и оптичните си свойства в температурни граници от –40 до +120°С.

                      Поликарбонатът е дълговечен и не изменя свойствата си продължително време.Гаранциите за запазване на качеството на клетъчния поликарбонат са за 10-12 години.

                      Поради всичките тези си свойства, поликарбонатът намира широко приложение при автомобилите за направата на стъклата на фаровете.

                      Почти всички съвременни автомобили са с такива фарове, някои ги наричат „кристални”, заради високата прозрачност на материала, но реалното наименование е „поликарбонатни фарове”.

                      С цел да се предпази тяхната повърхност от дребни наранявания, примерно от хвърчащи камъчета изхвърляни от гумите на колите пред вас при шофиране или надраскване от дребни песъчинки при миене и подсушаване, фабрично им се поставя лаково покритие, като „предпазен щит”.Това лаково покритие също допринася и за по-бавното стареене на материала и запазване на неговата прозрачност, но с течение на времето под въздействието на слънчевите лъчи, този лак изгаря, започва да жълтее и да се лющи, което нарушава прозрачността на фара и съответно намалява вашата видимост при шофиране нощем.

                      При полирането на такива фарове се подхожда в зависимост от тяхната захабеност и по-конкретно , тази на лаковото покритие.Понякога при силно изгорял лак се шлайфа до достигане на самата поликарбонатна повърхност, след което тя се полира до получаване на най-висока степен на прозрачност на материала и изчистване на всички микродраскотини образувани при шлайфането му.След обработката чрез полиране всеки индивидуално може да избере дали допълнително да защити това покритие с подходящи за целта материали.Аз лично след обработката защитавам повърхността с подходящи вакси, конкретно за този материал, които са с висок UV филтър на защита, а също спомагат и за по-лесното почистване на стъклото от различни видове замърсители, като прах и мушички полепнали при шофиране.Някои прибягват до повторно лакиране на повърхността или поставяне на защитно фолио отгоре, но каквото и да предприемете запазването на прозрачността на материала не зависи само от поставената защита, а и от множество атмосферни и механични фактори, които ще оказват въздействие върху стъклото с течение на времето, също и поради различното разположение на фаровете на различните модели автомобили, прозрачността може да бъде отново нарушена след 2 или 5 години, при което пак може да се приложи съответната обработка.
                      http://www.youtube.com/watch?v=JX1rQPvjoEw
                      Автокозметични услуги
                      http://www.exterior-car-detailing.com/
                      Автокозметични препарати
                      http://www.detailingstorebg.com

                      Comment


                      • #26
                        Първоначално публикувано от NightRider Покажи съобщение
                        С какви фарове си та са със стъкло?
                        На 166,фаровете са стъклени
                        А и принципно съм чел между редовете в поста на автора и си мислех че говори за стъклени а не за пластмасови.За това и попитах Dodo за шкурката.
                        Иначе би било интересно процедурата за полиране на стъклен фар.
                        sigpicnicola 59 каза:....трее да помислиш по въпроса за засилването,понеже в момента можеш да спреш,и хеопсовата пирамида,ма не си в състояние да засилиш и кучешка колиба.

                        Comment


                        • #27
                          Има и за стъклени, ама ще ти трябва по месец за фар.
                          По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
                          конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
                          Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
                          Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

                          Comment


                          • #28
                            Принципно и стъклен се полира, но не се вадят "чуканките" от камъчетата, а само се изглажда повърхността, махат се разни полепи и др. Подобно на моята работа върху автомобилни стъкла, така се полира и стъкло на фар http://www.youtube.com/playlist?list...eature=mh_lolz
                            Автокозметични услуги
                            http://www.exterior-car-detailing.com/
                            Автокозметични препарати
                            http://www.detailingstorebg.com

                            Comment


                            • #29
                              Първоначално публикувано от exteriorcardetailing Покажи съобщение
                              Поликарбонатите са група термопластични полимери. В тях остатъците от мономерите се съединяват с въглеродни групи (-O-CO-O-) в дълга молекулна верига. Намират широко приложение, едно от които е за оптични стъкла.

                              Поликарбонатът има висока устойчивост на удар. Устойчив е на външни влияния. Материалът не се изменя от атмосферните въздействия, тъй като има специален UV-защитен слой. Не изменя механичните и оптичните си свойства в температурни граници от –40 до +120°С.

                              Поликарбонатът е дълговечен и не изменя свойствата си продължително време.Гаранциите за запазване на качеството на клетъчния поликарбонат са за 10-12 години.

                              Поради всичките тези си свойства, поликарбонатът намира широко приложение при автомобилите за направата на стъклата на фаровете.

                              Почти всички съвременни автомобили са с такива фарове, някои ги наричат „кристални”, заради високата прозрачност на материала, но реалното наименование е „поликарбонатни фарове”.

                              С цел да се предпази тяхната повърхност от дребни наранявания, примерно от хвърчащи камъчета изхвърляни от гумите на колите пред вас при шофиране или надраскване от дребни песъчинки при миене и подсушаване, фабрично им се поставя лаково покритие, като „предпазен щит”.Това лаково покритие също допринася и за по-бавното стареене на материала и запазване на неговата прозрачност, но с течение на времето под въздействието на слънчевите лъчи, този лак изгаря, започва да жълтее и да се лющи, което нарушава прозрачността на фара и съответно намалява вашата видимост при шофиране нощем.

                              При полирането на такива фарове се подхожда в зависимост от тяхната захабеност и по-конкретно , тази на лаковото покритие.Понякога при силно изгорял лак се шлайфа до достигане на самата поликарбонатна повърхност, след което тя се полира до получаване на най-висока степен на прозрачност на материала и изчистване на всички микродраскотини образувани при шлайфането му.След обработката чрез полиране всеки индивидуално може да избере дали допълнително да защити това покритие с подходящи за целта материали.Аз лично след обработката защитавам повърхността с подходящи вакси, конкретно за този материал, които са с висок UV филтър на защита, а също спомагат и за по-лесното почистване на стъклото от различни видове замърсители, като прах и мушички полепнали при шофиране.Някои прибягват до повторно лакиране на повърхността или поставяне на защитно фолио отгоре, но каквото и да предприемете запазването на прозрачността на материала не зависи само от поставената защита, а и от множество атмосферни и механични фактори, които ще оказват въздействие върху стъклото с течение на времето, също и поради различното разположение на фаровете на различните модели автомобили, прозрачността може да бъде отново нарушена след 2 или 5 години, при което пак може да се приложи съответната обработка.
                              http://www.youtube.com/watch?v=JX1rQPvjoEw
                              може ли да питам - "макролон" какъв тип поликарбонат е? и дали има свойствата описани в твоя пост?
                              Tormentvm In Dvm Demens

                              Comment


                              • #30
                                Баща ми във Враца има ателие за лепене на пластмаси(брони, решетки, стопове и др.), та от него знам за макролона, че е материал по-често използван за направата на брони при някой модели автомобили, а също така за домакински електроуреди.Той е по-еластичен и мек от поликарбоната, но няма неговата прозрачност, но явно е по евтин като материал и е подходящ точно за такива детайли.Не съм химик, но някой от нещата написани в поста ми са неща от Wikipedia,защото съм се интересувал като правя нещо, какво е това все пак( говорим за фаровете), а за другите пластмаси баща ми може да ти изнесе лекция, защото той не ги лепи с лепило, а с разни скоби, пластмасови заварки, има съвместимост на материалите, ползва за стоповете метилен хлорид с който разтваря парчета стоп и стават течни и после излива нови парчета при липсата на такива при счупен стоп и така.Един колега от Пловдив даже имаше клип за един експеримент правен с поликарбонатен фар и това колко е здрав, биеше го яко с чук и нямаше трошене, чука отхвърчаваше все едно се бие в гума.
                                Автокозметични услуги
                                http://www.exterior-car-detailing.com/
                                Автокозметични препарати
                                http://www.detailingstorebg.com

                                Comment

                                Working...
                                X